In grafisch Nederland woedde begin jaren zestig een voortuitgangsgolf, die in beeld is gebracht in het deze week gepubliceerde boek van Wibo Bakker: Droom van helderheid. Het verhaalt over de revolutie die het begrip corporate identity teweegbracht bij Nederlandse ontwerpbureaus. Bedrijven ontdekten het belang van een helder consequent imago in hun reclame, briefpapier en bedrijfslogo’s. Het waren de jaren dat bureaus als Tel Design (met Gert Dumbar en Gertjan Leuvelink) en Total Design (Wim Crouwel en Benno Wissing) werden opgericht. Ze ontwierpen voor NS, AH, PTT, SHV, Schiphol en De Gruyter. Bakker brengt goed in beeld hoe vooral typografen in die jaren belangrijker werden in het ontwerpproces. Lees HIER de recensie. Droom van Helderheid verschijnt bij uitgeverij 010.
.…
áëàãîäàðåí!…
.…
ñýíêñ çà èíôó….
.…
good….
.…
thanks for information!…
.…
ñïñ çà èíôó!!…
.…
áëàãîäàðåí!!…