Sep 30

logo-ahKLM-logo-drawing-1963 In grafisch Nederland woedde begin jaren zestig een voortuitgangsgolf, die in beeld is gebracht in het deze week gepubliceerde boek van Wibo Bakker: Droom van helderheid. Het verhaalt over de revolutie die het begrip corporate identity teweegbracht bij Nederlandse ontwerpbureaus. Bedrijven ontdekten het belang van een helder consequent imago in hun reclame, briefpapier en bedrijfslogo’s. Het waren de jaren dat bureaus als Tel Design (met Gert Dumbar en Gertjan Leuvelink) en Total Design (Wim Crouwel en Benno Wissing) werden opgericht. Ze ontwierpen voor NS, AH, PTT, SHV, Schiphol en De Gruyter. Bakker brengt goed in  beeld hoe vooral typografen in die jaren belangrijker werden in het ontwerpproces. Lees HIER de recensie. Droom van Helderheid verschijnt bij uitgeverij 010.

6 Responses to “Huisstijlrevolutie in Nederland 1960-1975”

  1. Clifford zegt:

    .

    áëàãîäàðåí!…

  2. Harold zegt:

    .

    ñýíêñ çà èíôó….

  3. Guy zegt:

    .

    thanks for information!…

  4. Jason zegt:

    .

    ñïñ çà èíôó!!…

  5. stanley zegt:

    .

    áëàãîäàðåí!!…

preload preload preload